Άρθρο του βουλευτή Ηρακλείου, Μανόλη Στρατάκη, με θέμα: «Αλλος είναι ο Θοδωρής κι’ άλλος είναι που θωρείς»

«Αλλος είναι ο Θοδωρής κι’ άλλος είναι που θωρείς»

του Μανόλη Σοφ. Στρατάκη
Βουλευτή ΠΑ.ΣΟ.Κ. Νομού Ηρακλείου

Το άγχος των εκλογών και η βιασύνη της κυβέρνησης για καμουφλαρισμένη εξυπηρέτηση των συμφερόντων οδήγησαν το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών να φέρει στη Βουλή άλλο ένα ν/σ χωρίς αρχή, αλλά με τέλη και προδιαγεγραμμένο τέλος για τους πολλούς και τους μικρούς.
Η καθυστερημένη αξιοποίηση της Κοινοτικής Οδηγίας για ίδρυση ανεξάρτητης δημόσιας υπηρεσίας, της «Αρχής Συντονισμού Πτήσεων» έδωσε φτερά στη ΝΔ να εφαρμόσει στα μουλωχτά την κρυφή της ατζέντα.
Το αλαλούμ και η πληθώρα των θεμάτων που περιλαμβάνει το ν/σ διαμορφώνουν σκηνικό κατάλληλο για φωτογραφικές διατάξεις προς εξυπηρέτηση του βασικού στόχου της κυβέρνησης που είναι η ασύδοτη κυριαρχία της αγοράς.
Αν πράγματι η κυβέρνηση ήθελε να λύσει τα προβλήματα που απασχολούν πολλές επαγγελματικές και κοινωνικές ομάδες και να δώσει μια άλλη προοπτική, τις δώδεκα διαφορετικές ενότητες που περιλαμβάνει το ν/σ θα ‘πρεπε να τις συμπεριλάβει σε τρία διαφορετικά, αλλά ολοκληρωμένα ν/σ ώστε να υπάρξει ορατό, άμεσο και συγκεκριμένο αποτέλεσμα.
Το νομοσχέδιο ακόμη αποπνέει προεκλογικό κλίμα αφού για να εφαρμοστεί απαιτεί 13 ΥΑ, 17 ΚΥΑ και 2 ΠΔ, διαφορετικά δεν μπορεί να λειτουργήσει στο σύνολό του.
Η Αρχή Συντονισμού Πτήσεων και η προβλεπόμενη οργάνωσή της δίνει τη δυνατότητα στον Υπουργό για ρουσφετολογικές εξυπηρετήσεις αφού το ΑΣΕΠ και οι διαδικασίες του αγνοούνται.
Τα άρθρα που αφορούν τον ταχογράφο, αν και αναγκαία δεν μπορούν να εφαρμοστούν αφού εδώ και 2,5 χρόνια δεν κατάφερε η κυβέρνηση να προμηθευτεί ταχογράφους.
Η απαξίωση των δημοσίων ΚΤΕΟ με την κατάργηση της πιστοποίησης και η δυνατότητα δημιουργίας απεριόριστου αριθμού ιδιωτικών ΚΤΕΟ με την κατάργηση του ανώτατου αριθμού των 7 ΚΤΕΟ, ανά επιχείρηση, καθιστά τον ανταγωνισμό αθέμιτο και έτσι επίκειται και η απαξίωση και των ιδιωτικών ΚΤΕΟ.
Στα θέματα των αδειών οδήγησης πέραν από τις πρόσθετες γραφειοκρατικές δυσκολίες διαμορφώνει δυσμενές περιβάλλον για την οδική ασφάλεια και προστασία των πολιτών, από κινδύνους που πιθανόν να μην γνωρίζουν ούτε οι ίδιοι.
Μαζί δε με τα άλλα μέτρα παράτασης ζωής των αυτοκινήτων, αντί της θεσμοθέτησης κινήτρων για ανανέωση, επαναφέρει σιγά, αλλά σταθερά τη χώρα στην εποχή του σαράβαλου και ναρκοθετεί κάθε προσπάθεια για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Η ακολουθητέα τακτική της ΝΔ «μια στο καρφί και μια στο πέταλο» και η προσπάθεια να δείξει φιλολαϊκό προφίλ την υποχρεώνει, από τη μια να λύσει κάποια δευτερεύοντα προβλήματα, όπως αυτά με τις έδρες των μικρών φορτηγών ή να συμπεριλάβει διατάξεις που ήδη ισχύουν και από την άλλη εξυπηρετεί το κεφάλαιο και δημιουργεί μείζον πρόβλημα με την αφαίρεση μεταφορικού έργου αφού δίνει νέες άδειες ακόμη και σε μη μεταφορικές εταιρείες.
Η απέλπιδα προσπάθεια να παρουσιαστεί έργο στις επικοινωνίες, αφού τα περιθώρια για το Γ’ ΚΠΣ εξαντλήθηκαν και δεν υπάρχουν άλλα έργα του ΠαΣοΚ, όπως αυτά που είχαν γίνει από εθνικούς πόρους για να ενταχθούν σ’ αυτό και να φανεί απορροφητικότητα, υποχρεώνει την κυβέρνηση να νομοθετεί καταχρηστικά και ρουσφετολογικά, πέρα και έξω από κανόνες δικαίου, σε βάρος της Αυτοδιοίκησης προκειμένου να πραγματοποιηθούν έστω κάποια έργα των ευρυζωνικών δικτύων, όμως χωρίς σχέδιο για την κάλυψη όλης της ελληνικής Επικράτειας.
Η αξιωματική αντιπολίτευση πιστεύοντας σ’ ένα κράτος Δικαίου, καταψηφίζει το ν/σ επί της ανύπαρκτης αρχής και θα ψηφίσει μόνο εκείνα τα άρθρα που λύνουν προβλήματα και διαμορφώνουν όρους ανάπτυξης με κοινωνική συνοχή, καταψηφίζοντας τα υπόλοιπα που είναι σε βάρος των πολλών και υπέρ των ολίγων και των μεγάλων συμφερόντων.