Ανάπτυξη των Λιμανιών της χώρας

Αριθμός πρωτ: 4769
Ημερομηνία κατάθεσης: 26/2/2007

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

ΘΕΜΑ: Ανάπτυξη των Λιμανιών της χώρας.

Σε πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας «Η Καθημερινή» φέρεται να δηλώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ ΑΕ ότι: «Το λιμάνι του Πειραιά, που θεωρείται και είναι το πρώτο στη χώρα, απαιτείται να βελτιώσει τη μηχανολογική του υποδομή και να αλλάξει το χρησιμοποιούμενο σύστημα στοιβασίας…………Σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύει να ξεπεραστεί από τον ανταγωνισμό και τις διεθνείς εξελίξεις».
Αν αυτά αναφέρονται από το Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠ ΑΕ ο οποίος γνωρίζει ότι έξι από τις δεκατέσσερις γέφυρες είναι για παλιοσίδερα και δύο ή τρεις από τις υπόλοιπες έχουν μόνο τέσσερα μοτέρ σε λειτουργία από τα δώδεκα που έπρεπε να έχουν, και το μόνο που έκανε ήταν να προμηθευτεί έναν τροχοφόρο γερανό, αντιλαμβάνεται κανείς τι θα πρέπει να συμβαίνει στα άλλα λιμάνια της χώρας, όπως είναι του Ηρακλείου, που δεν γίνεται ούτε καν αναφορά από τις διορισμένες διοικήσεις σε αυτά τα θέματα, που είναι τα σημαντικότερα για την ανάπτυξη των λιμανιών.
Στο λιμάνι του Ηρακλείου δεν γίνεται καμία επένδυση που να αφορά αυτό καθ’ εαυτό το λιμάνι και τη βελτίωση της θέσης του, με αποτέλεσμα να πέφτει ο τζίρος και να μειώνεται στην πράξη ο κύκλος εργασιών προς όφελος άλλων λιμανιών της Μεσογείου.
Ακόμη, ενώ στο ίδιο άρθρο γίνεται αναφορά για μειωμένη παραγωγικότητα κατά 30% περίπου έναντι του μέσου όρου των μεσογειακών λιμανιών και η πολιτική ηγεσία σχετικά με τους εργαζόμενους μιλάει για «σκανδαλώδη προνόμια», «υπέρογκες αμοιβές», «φαύλο καθεστώς», «ένας τεμπέλης ανά γερανό κάθεται στο σπίτι του», τη στιγμή που ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ ΑΕ έχει στείλει συγχαρητήριο επιστολή στη Διεύθυνση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του Πειραιά για ρεκόρ παραγωγικότητας και μάλιστα το μήνα Αύγουστο, γίνεται αντιληπτό ποιες σκοπιμότητες υπηρετεί η Κυβέρνηση και με ποιες μεθόδους προσπαθεί να υπονομεύσει την εργασιακή ειρήνη.
Επειδή πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν ότι στα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας όπως και στου Ηρακλείου κανείς δεν ασχολείται με αυτές τις παραμέτρους, οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν την κατάταξη των λιμανιών και άρα την προτίμησή τους από τους μεταφορείς.
Επειδή απαιτείται όραμα και δουλειά για να υπάρξει θετικό αποτέλεσμα γιατί οι κινήσεις εντυπωσιασμού από μόνες τους βλάπτουν την οικονομία και δεν ωφελούν τον τόπο,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ
Ο κ. Υπουργός:

1) Αν υπάρχει σχεδιασμός για τη βελτίωση των υποδομών που αφορούν τις εμπορευματικές μεταφορές στα εθνικά λιμάνια της χώρας και ιδιαίτερα του Ηρακλείου, που φαίνεται να έχει εγκαταλειφθεί στην πράξη, ιδιαίτερα μετά την ακύρωση του προγράμματος για ίδρυση Εμπορευματικού Κέντρου στην Κρήτη.
2) Αν προτίθεται να αλλάξει πολιτική, ελέγχοντας την τήρηση της νομιμότητας των εργασιακών σχέσεων και όχι να συκοφαντεί τους εργαζομένους, πράγμα που διαμορφώνει κλίμα το οποίο υποσκάπτει την εργασιακή ειρήνη και αποτρέπει την προτίμηση των λιμανιών της χώρας.

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μανόλης Σοφ. Στρατάκης