Ομιλία βουλευτή Ηρακλείου, Μανόλη Στρατάκη, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπ.Παιδείας, “Οργάνωση και λειτουργία της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις”

28 Ιουνίου 2006

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Βουλευτής Ηρακλείου Μανόλης Σοφ. Στρατάκης μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, «Οργάνωση και λειτουργία της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», τόνισε ότι το Σχέδιο Νόμου συζητείται σε μια περίοδο που υπάρχει πλήρης αναστάτωση στο χώρο της παιδείας.

Η εικόνα του κέντρου της Αθήνας σε καθημερινή βάση, επιβεβαιώνει την κατάσταση αυτή. Ακόμη, οι προαναγγελλόμενες απεργίες της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας τον Σεπτέμβριο, όπως και οι δεκάδες χιλιάδες μαθητές που μένουν εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και οδεύουν στο εξωτερικό ή στα εργαστήρια ελευθέρων σπουδών, επιτείνουν το πρόβλημα και αποδεικνύουν την αποτυχία της κυβερνητικής πολιτικής.

Όλη αυτή η κατάσταση πηγάζει από την αγωνία της νεολαίας για το μέλλον της και την απόκτηση γνώσης, ώστε αυτή να αποτελεί ουσιαστικό εφόδιο για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

Και όλα αυτά γιατί η Κυβέρνηση αντί να λύσει προβλήματα όπως αυτά που αφορούν την ολοκλήρωση των υποδομών (αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια, μέσα) προσπαθεί να μειώσει το κόστος της παιδείας, οδηγώντας μεγάλο αριθμό νέων στα ιδιωτικά ΙΕΚ, προκειμένου να αυξήσει την πελατεία τους και να ελαφρύνει το Δημόσιο.

Εφαρμόζει αυτή τη μέθοδο η Κυβέρνηση, ξεκινώντας από τον πλέον αδύναμο κρίκο που είναι η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, επειδή σε αυτήν προσανατολίζεται μεγάλο μέρος παιδιών από τις πλέον αδύναμες κοινωνικές ομάδες, αποδεικνύοντας έτσι τον ταξικό προσανατολισμό της.

Η Κυβέρνηση, χωρίς διάλογο με κανέναν φορέα από όσους αφορά το Σχέδιο Νόμου, όπως όλους τους Καθηγητές (ΟΛΜΕ), εκπαιδευτικούς ΟΑΕΔ, συντονιστικό όργανο Εκπαιδευτικών μουσικής, αποφοίτους Μουσικών Σπουδών, ακόμη και με τον ΣΕΒ όπως όλοι καταγγέλλουν, επιδιώκει να αλλάξει τη δομή της τεχνικής/ επαγγελματικής εκπαίδευσης, αποκλείοντας μια μεγάλη μερίδα νέων ανθρώπων από τις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης, όπως θα γίνει με τους αποφοίτους των ΕΠ.ΑΣ. (Επαγγελματικών Σχολών), και όλα αυτά μόνο για να μειώσει το κόστος της παιδείας, αντί να υλοποιήσει την προεκλογική της δέσμευση για αύξηση των δαπανών σε ποσοστό 5% του ΑΕΠ.

Η νέα οργανωτική δομή υποβαθμίζει την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση όχι μόνο γιατί αφαιρεί τον όρο τεχνική, αλλά γιατί είναι μια νέα δομή που δεν επιτρέπει στους νέους μια εξελικτική πορεία.

Ο κ. Στρατάκης κατέληξε λέγοντας ότι για όλους αυτούς τους λόγους και όσα θα διατυπωθούν στη συζήτηση κατ’ άρθρο, καταψηφίζει επί της αρχής το Σχέδιο Νόμου.