Αντιδράσεις στις προωθούμενες αλλαγές στο καθεστώς λειτουργίας των εταιρειών παροχής οδικής βοήθειας

Αριθμός πρωτ: 7475
Ημερομηνία κατάθεσης: 2/5/2007

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤOΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΘΕΜΑ: Αντιδράσεις στις προωθούμενες αλλαγές στο καθεστώς λειτουργίας των εταιρειών παροχής οδικής βοήθειας

Δικαιολογημένη αντίδραση από την πλευρά των ασφαλιστικών επιχειρήσεων που παρέχουν οδική βοήθεια, προκαλεί η μεταρρύθμιση του κανονιστικού πλαισίου που προωθεί το Υπουργείο, με σχετικό σχέδιο νόμου.
Συγκεκριμένα, παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες για δήθεν εξασφάλιση συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού, οι φορείς του κλάδου, και συγκεκριμένα η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, κάνουν λόγο για έμμεση δημιουργία ολιγοπωλιακού καθεστώτος, το οποίο θα ελέγχεται από μικρό αριθμό εταιρειών, οι οποίες θα διαμορφώνουν ανεξέλεγκτα την τιμή των ασφαλίστρων.
Όπως επισημαίνεται από τους φορείς, και καταγγέλλεται στον αθηναϊκό τύπο, οι εταιρείες θα έχουν την υποχρέωση, με βάση το νομοσχέδιο, να προβούν σε τεράστιες επενδύσεις, το μέγεθος των οποίων είναι δυσανάλογο σε σχέση με την ελληνική αγορά και τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των επιχειρήσεων σε αυτήν. Προκειμένου να μπορέσει μια εταιρεία που παρέχει οδική βοήθεια να ικανοποιήσει τα πολύ αυστηρά κριτήρια του ελάχιστου αριθμού οχημάτων και του ελάχιστου προσωπικού, θα πρέπει να επενδύσει πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που θα οδηγήσει αναπόφευκτα στο λουκέτο ή στην εξάρτηση από συγκεκριμένους υπεργολάβους.
Επειδή το βάρος των τεράστιων επενδύσεων που θα χρειαστεί να γίνουν, εάν ισχύσουν τα κριτήρια του σχεδίου νόμου, θα αναγκάσει τις εταιρείες παροχής οδικής βοήθειας να το μετακυλίσουν στους καταναλωτές, με συνέπεια την αύξηση, ακόμα και μέχρι τρεις φορές, του ετήσιου κόστους για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Επειδή πέρα από τις δυσμενείς συνέπειες για τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους καταναλωτές, τονίζεται ότι οι συνθήκες ολιγοπωλίου που προωθούνται παραβιάζουν και το Κοινοτικό Δίκαιο, με τους αναπόφευκτους περιορισμούς που θέτουν στις θυγατρικές εταιρείες ασφαλιστικών ομίλων που εδρεύουν σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ
Ο κ. Υπουργός:
Εάν προτίθεται να προβεί στις απαιτούμενες αλλαγές στο σχέδιο νόμου για την οδική ασφάλεια, πριν την προώθησή του προς ψήφιση από τη Βουλή, προκειμένου να μην ευνοηθούν συνθήκες ολιγοπωλίου, όπως καταγγέλλουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, και να μην κληθεί ο καταναλωτής να πληρώσει το τελικό κόστος των απαιτούμενων επενδύσεων.

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μανόλης Σοφ. Στρατάκης