Ενστάσεις εκπαιδευτικών για την προχειρότητα αντιμετώπισης της εισαγωγής των αποφοίτων ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Αριθμός πρωτ: 304
Ημερομηνία κατάθεσης: 9/7/2008

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟN ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Ενστάσεις εκπαιδευτικών για την προχειρότητα αντιμετώπισης της εισαγωγής των αποφοίτων ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Με επανειλημμένες Ερωτήσεις μου, και τελευταία την 13686/5-6-08, έχω επισημάνει την όξυνση των προβλημάτων στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, τα οποία οφείλονται στην προχειρότητα του σχεδιασμού και της υλοποίησης των αποφάσεων του Υπουργείου, δίχως την στάθμιση των υφιστάμενων αναγκών μαθητών και καθηγητών.
Άλλη μια εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση ή διάλογο με τους αρμόδιους φορείς, έρχεται να επιβεβαιώσει αυτήν την πραγματικότητα, αιφνιδιάζοντας δυσάρεστα τους μαθητές της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Η εν λόγω εγκύκλιος γνωστοποίησε την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή στους 40 χιλιάδες υποψηφίους των ΕΠΑΛ πως θα διαγωνιστούν σε ένα μάθημα επιπλέον προκειμένου να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ορίζοντας τα εξεταζόμενα μαθήματα σε τέσσερα, αντί τριών που ήταν μέχρι πρότινος.
Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, η νέα αυτή παράμετρος εξομοιώνει το βαθμό δυσκολίας της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω των ΕΠΑΛ με εκείνον του Γενικού Λυκείου, γεγονός που θα αποτρέψει τους περισσότερους μαθητές της Τεχνικής Εκπαίδευσης να διεκδικήσουν μία θέση στα ΤΕΙ.
Επειδή ακόμη και η επιλογή των μαθημάτων σε αρκετές ειδικότητες, όπως υπογραμμίζουν οι εκπαιδευτικοί, έγινε με προχειρότητα,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ
Ο κ. Υπουργός:
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί σχετικά με την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων και την ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, καθώς και αν προτίθεται να λάβει υπόψη τις επισημάνσεις της ΕΛΜΕ Ηρακλείου σχετικά με την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται η εισαγωγή των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μανόλης Σοφ. Στρατάκης