Αριθμός πρωτ: 11169
Ημερομηνία κατάθεσης: 30/4/2008
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ : Επτά στους δέκα μαθητές νιώθουν κούραση στο σχολείο.
Το 68% των μαθητών όλων των τάξεων δηλώνουν ότι νιώθουν κούραση όταν βρίσκονται στο σχολείο, το 58% πίεση και το 53% πλήξη, σύμφωνα με τα συμπεράσματα ερευνητικού προγράμματος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που πραγματοποιήθηκε κατά την προηγούμενη χρονιά σε εκατό σχολεία της ελληνικής επικράτειας.
Επίσης, το 52% των μαθητών δήλωσε ότι νιώθει άγχος, το 32% απογοήτευση, το 27% απαισιοδοξία και το 23% οργή. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα του Προγράμματος μόνο το 27% των μαθητών νιώθει ευχαρίστηση και το 22% χαρά, όταν βρίσκεται στο σχολείο.
Επειδή απογοητευτικά είναι και τα ποσοστά για τον τρόπο διδασκαλίας στην τάξη, όπου μόνο το 3% των μαθητών του Λυκείου και το 10% των μαθητών του Γυμνασίου απαντά ότι είναι πολύ ελκυστικός.
Επειδή μόνο ένας στους πέντε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απαντά θετικά σχετικά με το πόσο αξιοποιούνται στο σχολείο τα εργαστήρια, ενώ για τις βιβλιοθήκες τα ποσοστά ανέρχονται στο 13% και το 33% για το Γυμνάσιο και το Λύκειο αντίστοιχα.
Επειδή οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν την ανάγκη το σχολείο να ανοιχτεί στην κοινωνία, με έναν τρόπο που να γίνεται πόλος συσπείρωσης, με βιβλιοθήκες, με δραστηριότητες, με εκδρομές και σεμινάρια, και να λειτουργήσει σαν πυρήνας, συσπειρωτικά και απελευθερωμένα ταυτόχρονα,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ
Ο κ. Υπουργός:
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου το σχολείο να γίνει πόλος συσπείρωσης, από τον οποίο ο μαθητής να μη θέλει να φύγει, και όχι να μη θέλει να έρχεται, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, και να μην είναι η κούραση, η πίεση, η πλήξη, το άγχος, η απογοήτευση και η οργή τα κυρίαρχα συναισθήματα των μαθητών όταν βρίσκονται σε αυτό.
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μανόλης Σοφ. Στρατάκης