21 Μαΐου 2008
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Βουλευτής Ηρακλείου Μανόλης Σοφ. Στρατάκης παρενέβη στην Ειδική συνεδρίαση της Ολομέλεια της Βουλής, με αφορμή τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας της Θάλασσας, αφιερωμένη στη Θάλασσα και τη Ναυτιλία.
Στην παρέμβασή του, ο κ. Στρατάκης επισήμανε τη σημασία του εορτασμού για τη χώρα μας και τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που πρέπει και οφείλουμε σαν πολιτεία να αξιοποιήσουμε, τόσο ως πηγή ζωής και πλούτου όσο και ως δίαυλου επικοινωνίας και μεταφορών.
Αναφορικά με το πρώτο ζήτημα, ότι η θάλασσα είναι πηγή ζωής και πλούτου, επισήμανε αρχικά τη μεγάλη σημασία που έχει η αλιεία για την Ελλάδα και τις προσπάθειες που πρέπει να γίνουν για να δοθούν λύσεις στα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει, καθώς και τη σπουδαιότητα του θαλάσσιου τουρισμού συνολικά για την οικονομία της χώρας αλλά και των περιοχών που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Στρατάκης και στο ζήτημα ότι η θάλασσα είναι δίαυλος επικοινωνίας και μεταφορών, τονίζοντας τις λύσεις που μπορούν να δοθούν στα ζητήματα της ακτοπλοΐας αλλά και των μεταφορών. Τόνισε τη μεγάλη δυναμική των κρητικών ναυτιλιακών εταιρειών και τα μεγάλα βήματα ανάπτυξης που επιτεύχθηκαν αλλά δυστυχώς μετά από ένα ναυάγιο και επεσήμανε τις δυνατότητες που πρέπει να δοθούν στις τοπικές κοινωνίες για απόκτηση πλοίων.
Ο κ. Στρατάκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο γεγονός ότι ως γεωργική χώρα , συνάμα, οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε τη δυνατότητα που μας δίνουν οι θαλάσσιες μεταφορές αποκτώντας πλοία-ψυγεία τα οποία είναι απαραίτητα για τη μεταφορά των περισσότερων αγροτικών προϊόντων, όπως γίνεται και από άλλες χώρες μεταξύ των οποίων η Κύπρος και το Ισραήλ.
Τέλος, ο κ. Στρατάκης τόνισε ιδιαίτερα το θέμα του περιβάλλοντος και των προβλημάτων που γίνονται περισσότερο έντονα από κάθε άλλη φορά, επισημαίνοντας το γεγονός ότι η Μεσόγειος είναι μια κλειστή θάλασσα και η ρύπανση που προέρχεται από τα ποτάμια της Κεντρικής Ευρώπης επηρεάζει προσθετικά και το δικό μας θαλάσσιο χώρο. Δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι αποφάσεις που παίρνονται είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, όπως για παράδειγμα η δημιουργία του άξονα Κεντρική Ευρώπη-Δυτική Ελλάδα-Πελοπόννησος –Κρήτη- Κύπρος-Μέση Ανατολή που είναι ένας άξονας ο οποίος θα πρέπει το συντομότερο δυνατό να αξιοποιηθεί γιατί θα δώσει πολλές θετικές προϋποθέσεις για τη χώρα μας ενώ πρέπει ταυτόχρονα να μην αγνοήσουμε, όπως κάνει η Κυβέρνηση, τον περιφερειακό χωροταξικό σχεδιασμό που μιλά για διεθνή λιμάνια με πολλαπλές χρήσεις όπως πρέπει να είναι το λιμάνι του Τυμπακίου και όχι για λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων που θα εξυπηρετήσουν μόνο συγκεκριμένα συμφέροντα κυρίως της Ασίας σε βάρος της Ε.Ε. , της χώρας μας και της τοπικής ανάπτυξης.