Ομιλία Μ.Στρατάκη στο πολυνομοσχέδιο του Υπ.Παιδείας (5/5/2010)


Ηράκλειο 5/5/2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μ.Στρατάκης: Η σωστή αξιολόγηση δεν πρέπει να εφαρμοστεί μόνο στο εκπαιδευτικό σύστημα αλλά πρέπει να υπάρχει παντού.

Ο βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ κ.Μανόλης Στρατάκης μιλώντας την Τρίτη στη Βουλή κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπ.Παιδείας, δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις», επεσήμανε ότι η Νέα Δημοκρατία είναι κατά κύριο λόγο ένοχη για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σήμερα στη χώρα.
Η πρακτική της Ν.Δ ως κυβέρνησης έρχεται σε αντίθεση με τις τωρινές δηλώσεις των στελεχών της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για λιγότερο κράτος, όταν στην πραγματικότητα η ίδια είχε φροντίσει για πολύ περισσότερο κράτος, μέσω κομματικών διορισμών μονίμων και εποχιακών.
Όσον αφορά το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου, ο κ.Στρατάκης υπογράμμισε ότι, όπως ανέφερε και η υπουργός, αποτελεί το ένα από μία σειρά σχεδίων νόμων που θα διαμορφώσουν ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα, πιο αξιόπιστο, πιο ποιοτικό, το οποίο θα προσφέρει πραγματική γνώση στα παιδιά μας και θα δίνει χωρίς εξαιρέσεις πρόσβαση στη δημόσια παιδεία για όλους.
Το σύνθημα “πρώτα ο μαθητής” πρέπει να είναι κυρίαρχο και να επιδιώκεται από όλους, για την βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε σε συνδυασμό και με τις άλλες δράσεις που προγραμματίζει το Υπουργείο Παιδείας και που θα φέρει με νομοθετικές πρωτοβολίες σύντομα στη Βουλή, να αναβαθμιστεί συνολικά προς όφελος όλων.
Ο κ.Στρατάκης, επίσης, πρότεινε την ενεργοποίηση του νόμου 1566/85 (αρθρο 2, παρ.7), για επιστροφή από τους μαθητές των βιβλίων τους στο τέλος του διδακτικού έτους, όπως προτείνει και η Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδας(ΑΣΠΕ) ώστε με την έκδοση της υπουργικής απόφασης να δούμε ποιό είναι το πραγματικό όφελος.
Επιπρόσθετα, ο κ.Στρατάκης επικρότησε τις αλλαγές και τροποποιήσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, καθώς δέχτηκε, ύστερα και από το διάλογο που προηγήθηκε είτε μέσω διαδικτύου είτε μέσω άλλων παρεμβάσεων, 35 τροποποιήσεις στα 48 άρθρα του σχεδίου νόμου, που σημαίνει ότι συμπεριέλαβε αρκετά από τα ζητήματα που έθιξαν οι φορείς οι οποίοι ζητούσαν βελτιώσεις.
Και κατέληξε: «Εμείς θεωρούμε ότι η σωστή αξιολόγηση, που έχει να κάνει και συνολικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού συστήματος είναι μια αναγκαία προϋπόθεση που δεν πρέπει να υπάρχει μόνο στο εκπαιδευτικό σύστημα, πρέπει να υπάρχει παντού με την κατάσταση που διαμορφώνεται, για να επιβάλλουμε νέους όρους και προϋποθέσεις για τη λειτουργία της κοινωνίας».