Στη Βουλή η επιστολή του Συλλόγου Φίλων Κέντρου Υγείας Αρκαλοχωρίου για τη λειτουργία του Ακτινολογικού Τμήματος


26/9/2011

Στη Βουλή η επιστολή του Συλλόγου Φίλων Κέντρου Υγείας Αρκαλοχωρίου για τη λειτουργία του Ακτινολογικού Τμήματος.

Στη Βουλή έφερε με Αναφορά του προς τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ο βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ κ.Μανόλης Στρατάκης, την επιστολή του Συλλόγου Φίλων του Κέντρου Υγείας Αρκαλοχωρίου σχετικά με τη διακοπή της λειτουργίας του Ακτινολογικού Τμήματος του Κέντρου Υγείας.
Όπως αναφέρεται στη σχετική επιστολή, εδώ και δύο μήνες δεν λειτουργεί το Ακτινολογικό Τμήμα, λόγω ύπαρξης τεχνικού προβλήματος στο μηχάνημα εξέτασης των ασθενών.
Αποτέλεσμα του παραπάνω προβλήματος είναι, οι κάτοικοι του Αρκαλοχωρίου αλλά και της ευρύτερης περιοχής, να αναγκάζονται να απευθύνονται σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα, επιβαρύνοντας οικονομικά τον προϋπολογισμό τους, με το κόστος της εξέτασης αλλά και της μεταφοράς τους προς αυτά.
Είναι κατανοητό ότι, η επαναλειτουργία του Ακτινολογικού Τμήματος στο Κέντρο Υγείας Αρκαλοχωρίου, θα ανακουφίσει και θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες των πολιτών της ευρύτερης περιοχής, ιδιαιτέρα τούτες τις ημέρες που όλοι καταβάλουμε καθημερινά τεράστιες προσπάθειες στήριξης του κρατικού ταμείου λόγω οικονομικής κρίσης.
“Παρακαλούμε για την άμεση επαναλειτουργία του Ακτινολογικού Τμήματος, ούτως ώστε οι πολίτες της ευρύτερης περιοχής να απολαμβάνουν τουλάχιστον την δωρεάν πρωτοβάθμια περίθαλψη που δικαιούνται”, καταλήγει η επιστολή του Συλλόγου Φίλων ΚΥ Αρκαλοχωρίου που κατέθεσε ως Αναφορά ο κ.Στρατάκης.

Προβλήματα Κ.Υ. Μοιρών

Αρ.πρωτ: 22448
Ημερομηνία κατάθεσης: 8/9/2011

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΘΕΜΑ: Προβλήματα Κ.Υ. Μοιρών.

Τον αποκλεισμό του Κέντρου Υγείας Μοιρών από τις πρόσφατες χρηματοδοτήσεις των Κ.Υ. της Κρήτης μέσω του «Επιχειρησιακού Προγράμματος Κρήτης και Νήσων Αιγαίου 2007-2013», καταγγέλει η Κίνηση Πολιτών Φαιστού με σχετική επιστολή της.
Όπως αναφέρει, η εξαιρετικά σοβαρή κατάσταση του ΚΥ Μοιρών χρονίζει και, όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι σήμερα, οι υπάρχοντες γιατροί, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλουν, δεν μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους όπως θα επιθυμούσαν στους πολίτες της Μεσαράς, την ώρα που η υπομονή των κατοίκων της περιοχής έχει εξαντληθεί, καθώς η ταλαιπωρία που υφίσταται είναι μεγάλη.
Επειδή, η στελέχωση και ο εξοπλισμός του ΚΥ Μοιρών δεν επαρκούν για να αντιμετωπιστούν οι περίπου 300 επισκέπτες καθημερινά αλλά και οι 50.000 πολίτες της ευρύτερης περιοχής Μεσαράς τους οποίους πρέπει να καλύπτει υγειονομικά.
Continue reading “Προβλήματα Κ.Υ. Μοιρών”

Συνεχής η προσπάθεια για την αντιμετώπιση της χρήσης αλκοόλ από τους νέους. Απάντηση του Υφυπουργού Υγείας σε Ερώτηση του Μανόλη Στρατάκη.

18/5/2011

Συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση του θλιβερού φαινομένου της χρήσης αλκοόλ από τους νέους, που όμως πρέπει να είναι συνεχή σε συνδυασμό με τα μέτρα πρόληψης, ανέφερε ο Υφυπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ.Τιμοσίδης, απαντώντας σε σχετική Ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ κ.Μανόλη Στρατάκη την Τρίτη το απόγευμα.
Ο κ.Στρατάκης, στην τοποθέτησή του, επεσήμανε τα πρόσφατα κρούσματα υπερβολικής χρήσης αλκοόλ από νέους, που ως γνωστόν, οδήγησαν και στην τραγική κατάληξη της μαθήτριας από το Ρέθυμνο, και κατέθεσε στα πρακτικά της Ολομέλειας σχετικά πρωτοσέλιδα δημοσιεύματα τοπικών εφημερίδων που ανεδείκνυαν το θέμα.
Από την πλευρά του ο κ.Υφυπουργός ανέφερε ότι πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό θέμα, εξίσου σημαντικό με το πρόβλημα των ναρκωτικών και του καπνίσματος, για το οποίο, όμως, δεν εφαρμόζονται σωστά τα κατασταλτικά μέσα που θα έπρεπε να εφαρμοστούν, όπως η απαγόρευση παραχώρησης αλκοόλ σε ανήλικους.
Αυτό δεν σημαίνει ότι με κατασταλτικού τύπου προσπάθειες και μέτρα, μπορούμε να αλλάξουμε νοοτροπίες ιδιαίτερα σε μικρές ηλικίες που είναι περισσότερο επιρρεπείς.
Continue reading “Συνεχής η προσπάθεια για την αντιμετώπιση της χρήσης αλκοόλ από τους νέους. Απάντηση του Υφυπουργού Υγείας σε Ερώτηση του Μανόλη Στρατάκη.”

Συζήτηση Ερώτησης για την Κρητική διατροφή (12/4/2011)

12/4/2011

Πρόθυμο το ΥΠΑΑΤ να συνδράμει στη σύνταξη φακέλου ώστε να ενταχθεί η Κρητική διατροφή στον κατάλογο άϋλης πολιτιστικής κληρονομίας της UNESCO.
Απάντηση του Γ.Κουτσούκου στον Μανόλη Στρατάκη.

Τη δέσμευση του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ.Κουτσούκου ότι θα συνδράμει στην προετοιμασία φακέλου υποψηφιότητας της Κρητικής διατροφής για τον κατάλογο άϋλης πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, απέσπασε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ κ.Μανόλης Στρατάκης, κατά τη συζήτηση σχετικής Ερώτησής.
Όπως ενημέρωσε τη Βουλή ο Υφυπουργός, έχει προηγηθεί η ανάδειξη της Μεσογειακής διατροφής από την UNESCO ως πολιτιστική κληρονομιά της ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου, σαν ένα σύνολο διαδικασιών, θεσμών, κουλτούρας, τρόπου ζωής και, φυσικά, διατροφής που αφορά τις χώρες της Μεσογείου. Μάλιστα η προσπάθεια αυτή είχε ξεκινήσει το 2007 και τελεσφόρησε το Νοέμβριο του 2010 στο Ναϊρόμπι, με την επισήμανση ότι ο όρος Μεσογειακή διατροφή, ως άϋλη κληρονομιά δεν επιτρέπεται να αξιοποιείται για εμπορικούς λόγους.
Στο πλαίσιο των δράσεων που προβλέπει η UNESCO για την επέκταση του δικτύου συνεργασιών των χωρικών ενοτήτων που περιλαμβάνει η αναγνώριση του όρου της Μεσογειακής διατροφής, ο κ.Κουτσούκος επεσήμανε ότι “έχουμε τη δυνατότητα να αναδείξουμε τα στοιχεία της ελληνικής διατροφής που συνδεόνται με αυτό που προβάλλουμε ως αγροτοδιατροφικό μοντέλο με συγκριτικά πλεονεκτήματα και εκέι να εντάξουμε την Κρητική διατροφή”.
Continue reading “Συζήτηση Ερώτησης για την Κρητική διατροφή (12/4/2011)”

Συζήτηση Ερώτησης για την υπολειτουργία του ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ 5/4/2011

6/4/2011

Απάντηση Υφυπουργού Υγείας στον Μανόλη Στρατάκη για το ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ:
– Εξαιρείται το ΚΕΘΕΑ από την αναστολή των προσλήψεων και ενισχύεται με 185 νέες θέσεις πανελλαδικά.
– Αξιέπαινη η διακομματική πρωτοβουλία των βουλευτών του Ηρακλείου για τη δημιουργία λογαριασμού αλληλεγγύης.

Τη διαβεβαίωση ότι η κυβέρνηση θα δώσει προτεραιότητα και θα προσπαθήσει, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, να βοηθήσει στην επίλυση των προβλημάτων του δικτύου του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ), έδωσε στον βουλευτή Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ κ.Μανόλη Στρατάκη, ο Υφυπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ.Αηδόνης, κατά τη συζήτηση σχετικής Ερώτησής του την Τρίτη στη Βουλή.
Μάλιστα, ο Υφυπουργός επεσήμανε ότι το Υπ.Υγείας έχει ήδη εξασφαλίσει με μία πρόσθετη νομοθετική ρύθμιση να εξαιρεθούν οι δομές αυτές, όπως είναι και το ΚΕΘΕΑ, από την αναστολή των προσλήψεων και έχει «δωσει το πράσινο φως» για 185 νέες προσλήψεις.
Με αυτό τον τρόπο η κυβέρνηση δείχνει την υποστήριξή της στα άτομα που έχουν ανάγκη για απεξάρτηση, καθώς το ΚΕΘΕΑ είναι ο μεγαλύτερος φορέας απεξάρτησης και κοινωνικής επανένταξης στην Ελλάδα.
Continue reading “Συζήτηση Ερώτησης για την υπολειτουργία του ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ 5/4/2011”

Μάστιγα το αλκοόλ για τους νέους

Αριθμός πρωτ: 11761
Ημερομηνία κατάθεσης: 21/2/2011

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
1) ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
2) ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Μάστιγα το αλκοόλ για τους νέους.

Ανησυχητικές διαστάσεις λαμβάνουν τα αυξανόμενα κρούσματα του πρώρου, ηλικιακά, εθισμού στο αλκοόλ, ιδιαίτερα στην Κρήτη, αποτελώντας πραγματικά μια μάστιγα για τους νέους της χώρας μας.
Πρόσφατη έρευνα του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής (ΕΠΙΨΥ), σύμφωνα με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Νέα Κρήτη», δείχνει ότι ένας στους επτά μαθητές πίνει με συχνότητα δύο με τρεις φορές την εβδομάδα. Σχεδόν οι μισοί μαθητές (42%) αναφέρουν υπερβολική χρήση αλκοόλ (5 ή περισσότερα οινοπνευματώδη ποτά στη σειρά μέσα στον τελευταίο μήνα) και το ίδιο έχει κάνει πάνω από τρεις φορές το 15%. Επιπλέον, το 14,9% των αγοριών και το 9,5% των κοριτσιών έχουν μεθύσει μέσα στον τελευταίο μήνα.
Continue reading “Μάστιγα το αλκοόλ για τους νέους”

Υπολειτουργία του δικτύου ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ στην Κρήτη

Αριθμός πρωτ: 11229
Ημερομηνία κατάθεσης: 15/2/2011

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤOΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΘΕΜΑ: Υπολειτουργία του δικτύου ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ στην Κρήτη.

Σε δυσμενή θέση έχουν περιέλθει το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ) “ΑΡΙΑΔΝΗ” στο Ηράκλειο αλλά και τα Συμβουλευτικά του Κέντρα σε ολόκληρη την Κρήτη, καθώς παρουσιάζουν αδυναμία εξεύρεσης πόρων αλλά και έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού που είναι απαραίτητο για την απρόσκοπτη λειτουργία τους.
Το δίκτυο υπηρεσιών του ΚΕΘΕΑ στην Κρήτη συμβάλλει ουσιαστικά στην επανένταξη των εξαρτημένων ατόμων, μέσα από ένα πλήθος εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων, ωθώντας έτσι τα άτομα αυτά στην ομαλή κοινωνικοποίηση τους. Μάλιστα, το ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ “ανακουφίζει” κάθε μήνα πάνω από 600 συνανθρώπους μας χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η παρεχόμενη ψυχολογική στήριξη στις οικογένειες αυτών.
Continue reading “Υπολειτουργία του δικτύου ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ στην Κρήτη”

Μετακίνηση ΑμΕΑ στα Αστικά ΚΤΕΛ

Αριθμος πρωτ: 10822
Ημερομηνία κατάθεσης: 9/2/2011

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΘΕΜΑ: Μετακίνηση ΑμΕΑ στα Αστικά ΚΤΕΛ.

Σε πρόσφατη ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστικών Συγκοινωνιών καλεί τα αστικά ΚΤΕΛ όλης της Ελλάδας να μην δέχονται τη δωρεάν μετακίνηση των κατόχων καρτών ΑμΕΑ, αφού, όπως αναφέρει, κατέστησαν άκαρπες οι προσπάθειες υπογραφής νέας σύμβασης για το έτος 2011 με το Υπουργείο Υγείας.
Μάλιστα, το αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου από τις 11 Φεβρουαρίου δεν θα δέχεται τις κάρτες των ΑμΕΑ, υλοποιώντας την παραπάνω απόφαση, γεγονός που έχει προκαλέσει την αγανάκτηση των συμπολιτών μας με αναπηρίες.
Continue reading “Μετακίνηση ΑμΕΑ στα Αστικά ΚΤΕΛ”

Παραχώρηση κτιρίου ή οικοπέδου από την ΚΕΔ στην 7η ΥΠΕ Κρήτης

Αριθμός πρωτ: 7879
Ημερομηνία κατάθεσης: 15/12/2010

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Θέμα: Παραχώρηση κτιρίου ή οικοπέδου από την ΚΕΔ στην 7η ΥΠΕ Κρήτης.

Ως γνωστόν, η πρώην αμερικανική βάση Γουρνών διαθέτει κατάλληλες αλλά εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις και οικόπεδα που θα μπορούσαν να καλύψουν πολλαπλές ανάγκες της ευρύτερης περιοχής.
Η περιοχή της Βόρειας παραλίας του Νομού Ηρακλείου δέχεται το 80% της τουριστικής κίνησης του Νομού Ηρακλείου και το 20% της χώρας και ο πληθυσμός την τουριστική περίοδο αυξάνει με γεωμετρική πρόοδο.
Ολόκληρη αυτή η τουριστική περιοχή δεν διαθέτει ούτε ένα πολυδύναμο ιατρείο για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες που δημιουργούνται την τουριστική περίοδο και τις οποίες παλαιότερα, όταν λειτουργούσε, κάλυπτε το Νοσοκομείο της Αμερικάνικης Βάσης Γουρνών.
Continue reading “Παραχώρηση κτιρίου ή οικοπέδου από την ΚΕΔ στην 7η ΥΠΕ Κρήτης”

Κάλυψη θέσεων ορθοδοντικών στο ΙΚΑ Ηρακλείου

Αριθμός πρωτ: 1260
Ημερομηνία κατάθεσης: 16/8/2010

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ

ΘΕΜΑ: Κάλυψη θέσεων ορθοδοντικών στο ΙΚΑ Ηρακλείου.

Από την Απάντηση του Υπουργείου στην 6458/24-2-2010 Ερώτησή μου σχετικά με την έλλειψη ορθοδοντικού στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Ηρακλείου, προκύπτει ότι, ενώ οι προβλεπόμενες θέσεις ορθοδοντικών στην Ν.Μ.Υ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Ηρακλείου είναι πέντε, δεν υπηρετεί κανένας ορθοδοντικός.
Επίσης, στην ίδια Απάντηση αναφέρεται ότι, μέχρι σήμερα, δεν έχει υποβληθεί καμία αίτηση ενδιαφέροντος για τη θέση ορθοδοντικού στο Ηράκλειο.
Επειδή, όπως είχα αναφέρει και στην προηγούμενη Ερώτησή μου, οι πάνω από 60 οικογένειες στο νομό Ηρακλείου που έχουν ανάγκη για τα παιδιά τους την ειδικότητα του ορθοδοντικού, είναι αναγκασμένες να πηγαινοέρχονται στον Πειραιά για την κάλυψη αυτής της ανάγκης, με μεγάλο κόστος σε χρήμα και χρόνο.
Continue reading “Κάλυψη θέσεων ορθοδοντικών στο ΙΚΑ Ηρακλείου”