Απαξίωση των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας

Αριθμός πρωτ: 1956
Ημερομηνία κατάθεσης: 4/12/2006

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Απαξίωση των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας.

Την έντονη αγωνία τους εκφράζουν τόσο οι γονείς των μαθητών και μαθητριών, όσο και οι εκπαιδευτικοί για την συστηματική απαξίωση των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας στα Γυμνάσια και τα Λύκεια όλης της χώρας, αφού την αποκλειστική ευθύνη έχει το Υπουργείο.
Όπως καταγγέλλουν οι φορείς των εκπαιδευτικών , όχι μόνο δεν υπήρξε από την αρχή ο απαραίτητος σχεδιασμός για την έγκαιρη έναρξη των προγραμμάτων, αλλά και παρά την μεγάλη καθυστέρηση στην έναρξή τους ακόμα δεν έχει προσληφθεί το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, με αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να στραφούν προς τα ιδιωτικά φροντιστήρια επιβαρύνοντας κατά πολύ τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Επειδή πρόκειται για ένα θεσμό, ο οποίος δημιουργήθηκε για να προσφέρει ουσιαστική βοήθεια στους μαθητές και στις μαθήτριες και για να αναβαθμιστεί η ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης.
Επειδή η ανταπόκριση των μαθητών και των μαθητριών ήταν πολύ μεγάλη από την αρχή ενώ την τελευταία διετία συνεχώς μειώνεται λόγω των ολοένα και μεγαλύτερων προβλημάτων καθώς επίσης μετά και την απόφαση του Υπουργείου να αυξήσει των αριθμό των ατόμων σε κάθε τμήμα από 10 σε 14 άτομα.
Επειδή όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, η απουσία ξεκάθαρων και κοινών για όλα τα σχολεία κριτηρίων πρόσληψης εκπαιδευτικών ως ωρομισθίων αφήνει στους προϊσταμένους των διευθύνσεων την ευχέρεια τις επιλογής των εκπαιδευτικών που θα εργαστούν στο πρόγραμμα, υπό το καθεστώς της αδιαφάνειας,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η κ. Υπουργός
1) Εάν προτίθεται να προβεί στον καθορισμό σαφούς νομοθετικού πλαισίου για τη λειτουργία του προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας, το οποίο θα ορίζει την έναρξή του μαζί με την έναρξη του σχολικού έτους καθώς επίσης και να επαναπροσδιοριστεί ο αριθμός δέκα ως το ανώτατο όριο μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα.
2) Εάν προτίθεται να προβεί στην πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και να καθοριστεί ως κοινό κριτήριο πρόσληψης των ωρομισθίων η σειρά κατάταξή τους στον ενιαίο πίνακα, όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί.

Ο Ερωτών Βουλευτής
Μανόλης Σοφ. Στρατάκης