Αριθμός πρωτ: 416
Ημερομηνία κατάθεσης: 23/10/2006
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
1) ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
2) ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
ΘΕΜΑ: Περιβαλλοντική αδειοδότηση για την κατασκευή δαπέδου αεροσκαφών και χώρου στάθμευσης επιγείων μέσων στο Αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης»
Σε συνέχεια παλαιότερων Ερωτήσεών μου για τους περιβαλλοντικούς όρους λειτουργίας του Διεθνούς Αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», το ζήτημα επανέρχεται στο προσκήνιο με αφορμή τεκμηριωμένες καταγγελίες του Περιβαλλοντικού και Εξωραϊστικού Συλλόγου Νέας Αλικαρνασσού.
Αντικείμενο της Αναφοράς με αρ. πρωτ. 116/18-10-06 του Συλλόγου, είναι η διαδικασία που ακολούθησε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για να νομιμοποιήσει την αυθαίρετη, όπως χαρακτηρίζεται, κατασκευή του έργου «Νέο Δάπεδο Αεροσκαφών ΚΑΗΚ» και του έργου «Κατασκευή χώρου στάθμευσης επιγείων μέσων και επέκταση-αναβάθμιση-συντήρηση περιβάλλοντος χώρου Αεροσταθμού στον ΚΑΗΚ».
Η σύμβαση για την κατασκευή των δύο αυτών έργων είχε υπογραφτεί την 7-6-2004, αλλά η κατασκευή τους διακόπηκε, γιατί δεν υπήρχε η απαραίτητη έγκριση περιβαλλοντικών όρων. Όπως τονίζει ο Περιβαλλοντικός και Εξωραϊστικός Συλλόγου Νέας Αλικαρνασσού, σε καμία περίπτωση δεν είναι αρκετή η νομιμοποίηση των έργων που επιδιώχθηκε, με «συμπληρωματική» Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που εξαρτάται δηλαδή από την αρχική ΜΠΕ του Αεροδρομίου.
Η διαδικασία που ακολουθήθηκε αντιβαίνει στην Κοινή Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/107112/19-5-1998, που ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους λειτουργίας του Αεροδρομίου, πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν η ισχύς των εν λόγω περιβαλλοντικών όρων λήγει ρητώς την 31-12-2006. Επειδή καταγγέλλεται ότι με αυτές τις μεθοδεύσεις επιχειρεί η ΥΠΑ να παρακάμψει την υποχρέωσή της να προβεί σε μια ρεαλιστική και επικαιροποιημένη εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, και κυρίως της ηχορύπανσης από την κυκλοφορία των αεροπλάνων.
Επειδή η μόνη νόμιμη οδός για την κατασκευή των δύο έργων είναι η σύνταξη πλήρους Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, και όχι «συμπληρωματικής».
Επειδή σε κάθε περίπτωση αναδεικνύεται το μείζον ζήτημα της υποβάθμισης της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Νέας Αλικαρνασσού λόγω της λειτουργίας του Αεροδρομίου, και μοναδική λύση πλέον προβάλλει η δρομολόγηση του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλλι, την οποία καθυστερεί αδικαιολόγητα η Κυβέρνηση,
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ Οι κ.κ. Υπουργοί:
1) Εάν προτίθενται άμεσα να παρέμβουν με σκοπό τη σύνταξη πλήρους, και όχι απλώς συμπληρωματικής, Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την κατασκευή νέου δαπέδου αεροσκαφών και χώρου στάθμευσης επιγείων μέσων στο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου.
2) Με ποιο χρονοδιάγραμμα προτίθενται να δρομολογήσουν την κατασκευή νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλλι.
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μανόλης Σοφ. Στρατάκης
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ (αρχείο pdf)