Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητήθηκε τη Δευτέρα το απόγευμα η Επερώτηση Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ προς τους Υπουργούς Μεταφορών, ΠΕΧΩΔΕ και Δημόσιας Τάξης, με θέμα την Oδική Ασφάλεια.

30 Ιανουαρίου 2007

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητήθηκε τη Δευτέρα το απόγευμα η Επερώτηση Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ προς τους Υπουργούς Μεταφορών, ΠΕΧΩΔΕ και Δημόσιας Τάξης, με θέμα την Oδική Ασφάλεια.

Ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Μανόλης Σοφ. Στρατάκης άσκησε δριμύτατη κριτική στην Κυβέρνηση για την ολιγωρία και την παντελή έλλειψη ενδιαφέροντος που έχει επιδείξει στον τομέα της Oδικής Ασφάλειας, γεγονός που επιβεβαιώνει και η απουσία του Υπουργού Μεταφορών κατά τη διάρκεια της συζήτησης. «Το θέμα είναι μείζον γιατί αφορά ανθρώπινες ζωές και κυρίως νέους ανθρώπους για τους οποίους η Κυβέρνηση ουσιαστικά αδιαφορεί», τόνισε ο κ. Στρατάκης.

Ο κ. Στρατάκης κατηγόρησε τη Ν.Δ. για ανυπαρξία πολιτικής στην Οδική Ασφάλεια αφού συγκεκριμένες ενέργειες που είχαν δρομολογηθεί από το ΠΑΣΟΚ και που ως στόχο είχαν την υλοποίηση συντονισμένων και μετρήσιμων δράσεων πρόληψης, παιδείας και επιμόρφωσης, εγκαταλείφθηκαν και απαξιώθηκαν από τη σημερινή Κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα ο κ. Στρατάκης αναφέρθηκε στα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής, τα οποία εγκαταλείφθηκαν παντελώς ενώ και τα εκατό που ήταν σχεδόν έτοιμα δεν ολοκληρώθηκαν επί κυβερνήσεως της Ν.Δ. «Η Κυβέρνηση κατήργησε επίσης τα Κέντρα Εξέτασης Υποψήφιων Οδηγών βγάζοντας τα από το Γ’ ΚΠΣ που τα είχε εντάξει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για των οποίων τη χρησιμότητα είχαν υπερθεματίσει τόσο συγκοινωνιολόγοι όσο και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Η Διυπουργική Επιτροπή δεν λειτουργεί, η Εθνική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας έχει σταματήσει τις συνεδριάσεις της ενώ και για τη βελτίωση του οδικού περιβάλλοντος το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν έχει προβεί σε καμία ουσιαστική παρέμβαση τα τρία τελευταία χρόνια», υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο βουλευτής.

Ειδικά για την Κρήτη και ιδιαίτερα για το οδικό περιβάλλον, ο κ. Στρατάκης αναφέρθηκε σε οδικά έργα, όπως στους κάθετους άξονες στο νομό Ηρακλείου, οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρωθεί, αν και χρειάζονταν ελάχιστα χρήματα για να τελειώσουν και παρά τις δεσμεύσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα για την Κρήτη, όπως και για την υπόλοιπη Ελλάδα, να έχει μείνει στάσιμος ο ρυθμός της μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων, στους 1600 νεκρούς ετησίως εδώ και τρία χρόνια.

Ο κ. Στρατάκης, τέλος, υπογράμμισε την ανάγκη η Οδική Ασφάλεια να αποτελέσει θέμα υψηλής προτεραιότητας για την Κυβέρνηση, όπως άλλωστε αποτελεί για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού μόνο έτσι θα σωθούν χιλιάδες ανθρώπινες ζωές που χάνονται λόγω έλλειψης συντονισμένων και καίριων παρεμβάσεων τόσο σε θέματα οδικού δικτύου όσο και σε θέματα επιμόρφωσης και παιδείας για τα ζητήματα οδικής ασφάλειας.