Υψηλές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για τους φοιτητές


Αριθμός πρωτ: 12869
Ημερομηνία κατάθεσης: 13/7/2006

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
1. ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
2. ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
3. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΘΕΜΑ: Υψηλές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για τους φοιτητές.

Όπως έχω αναφέρει και στην Ερώτησή μου 12052/21-6-06 προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, οι φοιτητές της Κρήτης διαμαρτύρονται έντονα για τη μείωση στο ελάχιστο, ή και κατάργηση, των εκπτώσεων που μέχρι τώρα ίσχυαν στα εισιτήρια των πλοίων.
Επιπροσθέτως, σε πρόσφατο ψήφισμά τους προς τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους αρμόδιους Υπουργούς, το οποίο δημοσιεύεται στον τοπικό Τύπο, συνεχίζουν να εκφράζουν με έντονο τρόπο τη διαμαρτυρία τους, καθώς μέχρι τώρα οι εκκλήσεις τους δεν έχουν εισακουστεί.
Τονίζουν εκ νέου ότι η φοιτητική έκπτωση, που αρχικά είχε καθορισθεί σε ποσοστό 50% για όλες τις θέσεις, τα τελευταία χρόνια υφίσταται σταδιακές περικοπές και σήμερα, με ευθύνη των συναρμόδιων Υπουργείων, καταργήθηκε ή μειώθηκε στο ελάχιστο.
Επειδή το μόνο ουσιαστικά συγκοινωνιακό μέσο μεταφοράς για τους Κρήτες φοιτητές που φοιτούν στα υπόλοιπα διαμερίσματα της Ελλάδας αλλά και για τους φοιτητές που φοιτούν στη Κρήτη, είναι το πλοίο.
Επειδή η αδράνεια όλων των συναρμόδιων Υπουργείων οδήγησε στις πρόσφατες μεγάλες μειώσεις των εκπτώσεων, με αποτέλεσμα η δαπάνη μεταφοράς να έχει γίνει δυσβάστακτη για τις οικογένειες των φοιτητών.
Επειδή η επίσκεψη των φοιτητών στους οικείους τους δεν είναι θέμα πολυτέλειας αλλά ανάγκη που δεν θα πρέπει να εξαιρεθεί από τις βασικές παροχές εξυπηρέτησης των φοιτητών.
Επειδή απαιτείται μεγαλύτερη ευαισθησία σε ζητήματα που αφορούν τη σπουδάζουσα νεολαία, τα οποία δεν πρέπει να προσπερνώνται αβίαστα.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ Οι κ.κ. Υπουργοί:
Εάν προτίθενται να προβούν σε συντονισμό των ενεργειών τους προκειμένου να επαναφερθεί η έκπτωση του 50% που ίσχυε μεχρι πρόσφατα για τους φοιτητές της Κρήτης, οι οποίοι χρησιμοποιούν αναγκαστικά το πλοίο για τις μετακινήσεις τους.

Ο Ερωτών Βουλευτής
Μανόλης Σοφ. Στρατάκης


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ (αρχείο pdf)