Διαμόρφωση συνείδησης για αποτροπή των άσκοπων πυροβολισμών

Αριθμός πρωτ: 8618
Ημερομηνία κατάθεσης: 12/4/2010

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Θέμα: Διαμόρφωση συνείδησης για αποτροπή των άσκοπων πυροβολισμών.

Η αντίληψη ότι οι άσκοποι πυροβολισμοί αποτελούν ένα πατροπαράδοτο κρητικό έθιμο, δεν τεκμηριώνεται από κανένα ντοκουμέντο. Αντίθετα, διαφαίνεται με σαφήνεια ότι είναι συστατικό στοιχείο μιας ψευδεπίγραφης «παλληκαριάς» που δεν έχει καμία σχέση με τον πραγματικό ηρωισμό των Κρητών στις μάχες των πολέμων και της ζωής.
Όμως, κακές συγκυρίες και παραληλισμοί διαφόρων γεγονότων και δεδομένων έχουν καλλιεργήσει μια λαθεμένη αντίληψη ότι η έκφραση χαράς πρέπει να συνοδεύεται από άσκοπους πυροβολισμούς, χωρίς να υπολογίζεται επαρκώς η επικινδυνότητα μιας τέτοιας πρακτικής.
Αποτέλεσμα αυτής της κακής συνήθειας είναι, πολλές φορές, χαρμόσυνα γεγονότα να μετατρέπονται σε θλιβερά συμβάντα και να θρηνούνται ανθρώπινα θύματα αλλά και όταν από τύχη δεν υπάρχει τέτοια εξέλιξη, η επιδειξιομανία είναι η αιτία να γίνεται η χαρά, φόβος και κλάμα.
Εκτός από την κοινωνική καταδίκη αλλά και την εμφανή αποχώρηση από παρόμοιες εκδηλώσεις όσων πιστεύουν ότι επιτέλους αυτή η κακή συνήθεια πρέπει να σταματήσει αλλά και την επιβολή του νόμου, απαιτείται η πολιτεία μέσω του εκπαιδευτικού συστήματος να διαμορφώσει μια άλλη αντίληψη στις νέες γενιές.
Η αντίληψη αυτή πρέπει να βασίζεται στην ανάλυση και γνώση βασικών εννοιών που πρέπει να συνδέουν τη δύναμη των όπλων με τον δυνατό, ακέραιο και κοινωνικά αποδεκτό και υποδειγματικό χαρακτήρα.
Η εκπαίδευση ήθους είναι αναγκαίο να προστεθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία του σχολείου από τις μικρές ηλικίες και μέσω των παιδιών να επηρεαστούν και οι γονείς για τους οποίους πολλές φορές δεν υπήρξε καμία τέτοια πρόνοια.
Οι φορείς της κοινωνίας της Κρήτης δείχνουν πρόθυμοι να στηρίξουν τις προσπάθειες της πολιτείας προς αυτή την κατεύθυνση, όπως προκύπτει από πρόσφατες αλλά και παλαιότερες δεσμεύσεις τους, σύμφωνα και με τα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ

Η κ.Υπουργός
Αν προτίθεται στα αναλυτικά προγράμματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μετά από μελέτη ειδικών κοινωνιολόγων, να εντάξει και διδασκαλία μαθημάτων που θα συμβάλλουν στη διαμόρφωση χαρακτήρων με άψογη κοινωνική συμπεριφορά, που θα καταδικάζει και θα αποτρέπει τέτοια φαινόμενα, όπως οι άσκοποι πυροβολισμοί.

Ο ερωτών βουλευτής
Μανόλης Σοφ. Στρατάκης



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ