Αριθμός πρωτ: 1015
Ημερομηνία κατάθεσης: 2/8/2007
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΘΕΜΑ: Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελλίου.
Είναι γνωστό ότι η προκαταρκτική μελέτη για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλλι, προβλέπει μετά τα 2.700 μέτρα του υφιστάμενου διαδρόμου, παράλληλα και προς νότο, διάδρομο μήκους 3.000 μέτρων, ο οποίος ασφαλώς έχει τη δυνατότητα να επεκταθεί προς βορρά, τουλάχιστον κατά 2 χιλιόμετρα και ίσως και προς νότο.
Είναι σαφές ότι οι προδιαγραφές του διαγωνισμού για την ανάθεση της προκαταρκτικής μελέτης μιλούσαν για διεθνές αεροδρόμιο με ορίζοντα 50ετίας, για να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες της Κρήτης σε πλήρη ανάπτυξη.
Επειδή κατά καιρούς διάφοροι εμπλεκόμενοι, κυρίως από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, θέτουν θέματα τεχνικής μορφής και καλώς, που αναφέρονται στην επάρκεια του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου να καλύψει τις πραγματικές μελλοντικές ανάγκες και κυρίως τις υπερατλαντικές πτήσεις με μεγάλα αεροπλάνα.
Επειδή οι ανάγκες είναι μεγάλες και πρέπει να καλυφθούν όσο γίνεται συντομότερα και με τον καλύτερο τρόπο, και το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο να είναι υψηλών προδιαγραφών.
Επειδή η συντήρηση της συζήτησης επί υπαρκτών ή και ανύπαρκτων θεμάτων απλά αξιοποιείται από την Κυβέρνηση για την αγορά χρόνου, αν και είναι γνωστό ότι πολλά από αυτά θα ρυθμιστούν με την οριστική μελέτη,
Επειδή παρά τις συνεχείς πιέσεις μας και τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης και του ίδιου του Πρωθυπουργού, καμία ουσιαστική εξέλιξη δεν έχει υπάρξει γι’ αυτό το τόσο ζωτικής σημασίας έργο για την Κρήτη.
Επειδή τα όποια τεχνικά προβλήματα επισημαίνονται θα πρέπει έγκαιρα να διαλευκανθούν.
Επειδή στην απάντηση της 5322/9-3-07 Ερώτησής μου, αναφέρατε ότι το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών μελετά το νομικό πλαίσιο με το οποίο θα υλοποιηθεί το έργο, χωρίς ωστόσο, παρά την παρέλευση εξαμήνου, να μην υπάρχει καμιά εξέλιξη, παρόλο που υπάρχει η προηγούμενη εμπειρία και από το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» αλλά και από το ίδιο το Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελλίου,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ
Ο κ. Υπουργός:
1) Αν έχει προσδιοριστεί το νομικό πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο θα κατασκευαστεί το έργο, και πόσο διαφοροποιείται από αυτό που είχε καταθέσει το ΠΑΣΟΚ.
2) Αν οι απόψεις που ακούγονται για διεθνές αεροδρόμιο μικρών προσδοκιών ευσταθούν, και αν με βάση τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο θα μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες του συνόλου των μεγάλων αεροπλάνων, που θα μπορούν να αξιοποιηθούν κυρίως για υπερατλαντικές πτήσεις.
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μανόλης Σοφ. Στρατάκης