Προβλήματα επιβατών και θεσμοθέτηση χάρτας δικαιωμάτων των καταναλωτών

Αριθμός πρωτ: 11179
Ημερομηνία κατάθεσης: 30/4/2008

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
1) ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
2) ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
3) ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΘΕΜΑ: Προβλήματα επιβατών και θεσμοθέτηση χάρτας δικαιωμάτων των καταναλωτών.

Έντονα διαμαρτύρονται οι καταναλωτές για την κατάσταση που επικρατεί πολλές φορές στα λιμάνια, στα αεροδρόμια κτλ. και για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών που διαρκώς χειροτερεύει, με την κάλυψη, σε αρκετές περιπτώσεις, των αρμόδιων Υπουργείων.
Σύμφωνα με τις καταναλωτικές οργανώσεις, πρέπει να θεσμοθετηθούν τα δικαιώματα των επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς και ακτοπλοϊκώς, όπως συμβαίνει σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για παράδειγμα, ο Κανονισμός 261/2004 προστατεύει τα δικαιώματα των επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς προκειμένου να ορίζονται χρονικά οι καθυστερήσεις, να υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές για την παραμονή των επιβατών σε περιπτώσεις καθυστέρησης, να ορίζονται συγκεκριμένα ποσά αποζημιώσεων, να θεσμοθετηθεί όργανο εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών τους με τις αεροπορικές εταιρείες κτλ.
Επειδή, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν, η «χάρτα δικαιωμάτων και υποχρεώσεων εταιρειών και επιβατών», η οποία είχε ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, χαρακτηρίζεται επιεικώς απαράδεκτη αφού θεσμοθετεί μόνο ορισμένα δικαιώματα των καταναλωτών -επιβατών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, εντελώς αόριστα,

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ
Οι κ.κ. Υπουργοί:
Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν προκειμένου να προστατευθούν τα δικαιώματα των καταναλωτών – επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς και ακτοπλοϊκώς και να τους παρέχονται ποιοτικές υπηρεσίες.

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μανόλης Σοφ. Στρατάκης