Χάος στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και συναλλαγές από βλάβη του ΟΤΕ

Αριθμός πρωτ: 1763
Ημερομηνία κατάθεσης: 9/11/2007

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΘΕΜΑ: Χάος στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και συναλλαγές από βλάβη του ΟΤΕ.

Χάος προκλήθηκε στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και συναλλαγές μετά τη διπλή βλάβη που σημειώθηκε πρόσφατα στο κεντρικό δίκτυο οπτικής ίνας του ΟΤΕ, με αποτέλεσμα περισσότεροι από 100.000 συνδρομητές, να μην έχουν τηλέφωνο και Ίντερνετ, ενώ πάνω από 2.300.000 χρήστες βγήκαν εκτός Διαδικτύου ή σέρφαραν με τεράστια καθυστέρηση.
Από τη βλάβη, που όπως έγινε γνωστό οφειλόταν σε εργασίες τρίτων, δεν παρέλυσαν μόνο οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες, αλλά και οι υπηρεσίες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και οι εμπορικές και επιχειρηματικές συναλλαγές, ΑΤΜ, το internet banking κλπ.
Επειδή δημοσιεύματα χαρακτήρισαν το γεγονός ως το πρώτο ψηφιακό μπλακ άουτ της χώρας.
Επειδή το περιστατικό αυτό ανέδειξε, αφενός την ανάγκη συντονισμού των δικτύων, και αφετέρου την ύπαρξη εφεδρικών λύσεων στο σχεδιασμό του δικτύου του ΟΤΕ, ώστε να μην καταρρέει από τυχόν βλάβη,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ
Ο κ. Υπουργός:
Εάν προτίθεται να δώσει εντολή στη Διοίκηση του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδας προκειμένου να υπάρξουν εφεδρικές λύσεις στο σχεδιασμό των δικτύων του ΟΤΕ, ώστε να μην καταρρέουν από τυχόν βλάβες και να μην προκαλούνται τεράστια προβλήματα σε ιδιώτες αλλά και επιχειρήσεις.

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μανόλης Σοφ. Στρατάκης